Kínálat

 Ajándékönyvek
 Akció
 Albumok
    Építészet (albumok)
    Fotóalbumok
    Kultúr- és művelődéstörténet
    Művészeti album
    Sport
    Turisztikai albumok
    Egyéb albumok
 Állatvilág, természet
 CD
 Családi mozi
 Dokumentumfilm
 Dráma
 DVD
 Egészgég, életmód, pszichológia
 Életrajz, memoár
 Erotika
 Erotikus
 Ezotéria
 Fittness & életmód
 Folyóiratok, katalógusok, magazinok
 Fotóművészet
 Gasztronómia
 Gazdaság, üzlet
 Gyermekek és szülők
 Gyermekkönyvek
 Hangoskönyv
 Hobbi
 Horror
 Idegen nyelvű könyvek
 Ifjúsági és kötelező irodalom
 Informatika, számítástechnika
 Irodalomtudomány, nyelvészet
 Ismeretterjesztés
 Játék, rejtvény, logika
 Kalandfilm
 Képeslap, poszter
 Koncert
 Krimi
 Kutya
 Lakás, otthon, kert
 Lexikon, enciklopédia
 Macska
 Magyar filmek
 Mesefilm
 Mezőgazdaság
 Műsoros kazetta
 Műszaki könyvek
 Művészet
 Naptárak, kalendáriumok
 Nyelvkönyvek,szótárak, kazetta, CD
 Orvostudomány
 Politika, társadalomtudomány
 Riport
 Romatikus
 Sci-fi, fantasy
 Sport
 Sport
 Szépirodalom
 Szoftver
 Szórakoztató irodalom
 Tankönyvek
 Tea, teázási könyvek
 Teaízesítők
 Teázási eszközök
 Térképek, atlaszok
 Természetfilm
 Természettudomány
 Thriller
 Történelem
 Történelmi
 Utazás
 Vallás, filozófia
 VHS
 Vígjáték
 Zene
 Hölgyek
 Teák
 Urak
 Vibrátor, dildó, egyéb maszturbátorok
 Ajándéktárgyak, partykellékek, játékok
 Szettek, csomagok
 Bondázs, S/M
 Szexbabák
 Síkosítók, krémek, vágykeltők, higiénia
 Óvszerek
 Cicikhez
 Nincs kategóriába sorolva
 Egyéb
 Ékszer
 Maszk, paróka
 Bútor és lakberendezési tárgy
 Film
 Egyéb

Továbbküldöm

 

A klasszicizmustól a realizmusig

A klasszicizmustól a realizmusig
5.100  Ft - Listaár: 6.000  Ft
Megtakarítás: 15%
Kiadó: Corvina Kiadó
Kiadás: 2008
ISBN: 9789631356908
Oldalszám: 360
Kötés: cérnafűzött, keménytáblás
Sorozat címe: A művészet története
Nyelv: magyar
Szélesség: 230
Magasság: 20
Hosszúság: 290
A klasszicizmustól a realizmusig - Hozzáad: del.icio.us A klasszicizmustól a realizmusig - Hozzáad: Digg A klasszicizmustól a realizmusig - Hozzáad: Yahoo myWeb A klasszicizmustól a realizmusig - Hozzáad: Spurl A klasszicizmustól a realizmusig - Hozzáad: furl A klasszicizmustól a realizmusig - Hozzáad: Ask A klasszicizmustól a realizmusig - Hozzáad: Squidoo A klasszicizmustól a realizmusig - Hozzáad: Simpy A klasszicizmustól a realizmusig - Hozzáad: Reddit A klasszicizmustól a realizmusig - Hozzáad: ma.gnolia A klasszicizmustól a realizmusig - Megosztás: facebook A klasszicizmustól a realizmusig - Hozzáad: Google Bookmark A klasszicizmustól a realizmusig - Hozzáadás: Twitter
 

A klasszicizmustól a realizmusig - Rövid tartalom
A „császári” szigor és józanság eszménye, a klasszicista művészetfelfogás két alappillére, kiváltképp hasznosnak bizonyult Napóleon csillagának felemelkedéséhez. Az alacsony növésû francia tábornok, aki néhány év leforgása alatt a franciák császára lett, David és Canova nagyságrendû mûvészekben találta meg saját képmásainak, hõstetteinek, mítoszainak és családjának nem mindennapi megjelenítõit. Napóleon megnyitotta a Louvre-t, és a csapatai által meghódított Európában rangos képtárakat alapított, nemkülönben akadémiákat, amelyekben a klasszicizmus kultuszát ápolták, s ahol terjedt a napóleoni korszak stílusa, amit empire-nak nevezünk. A császári emelkedettség hatotta át az építõmûvészetet, mindenekelõtt az urbanisztikát: egész városok, mint például Milánó, új arculatát alakították ki az akadémiák építészei.
Mindemellett már mutatkozott elégedetlenség is a fagyos hivatalossággal, a csiszolt felületû márványokkal, a korinthoszi oszlopokkal, a festményeken újra megjelenõ olimposzi istenekkel szemben. Az egyén, a természetközeliség, az igazabb és elevenebb történelem hallatta hangját. A valóság iránti igény, a középkor ködös vonzereje, az egzotikum – mind olyan témák, amelyeket a klasszicista és akadémikus érzékelés mintha a legcsekélyebb mértékben sem venne figyelembe. Napóleon bukása után ugyanakkor mind sürgetõbben jelentkeztek, s az érzékenyebb, a jövõbe tekinteni képes mûvészek közül mind többen vallották õket magukénak. Spanyolországban Goya, Németországban Caspar David Friedrich, Angliában Turner, Franciaországban pedig a nagy hármas: Ingres, Géricault és Delacroix – Európában õk mind az új romantikus érzékenység terjesztõi voltak. Más mûvészek annak érezték szükségét, hogy elhagyják az akadémiák elõadótermeit, s közvetlenül megmártózzanak a természetben (például Corot); megint mások a középkori történelemben keresték ihletforrásukat (gondoljunk az olasz Francesco Hayezra), végül akadnak, akik úgy vélték, hogy a mindennapi élet, a munka ethosza, a társadalombírálat alkotja azokat a témákat, amelyek a leginkább érdemesek arra, hogy a mûvészetek megragadják õket. Párizs és Franciaország vált e legkülönbözõbb áramlatok erjedésének központjává, amelyeket mûvészeti terminussal a realizmus sok mindent felölelõ meghatározása alá sorolhatunk be. A század derekán tevékenykedõ Courbet, Daumier és Millet váltak ennek legfõbb képviselõivé.
Vásárlók értékelése:
Nincs még értékelve. Legyen Ön az első.